SCDPP نسل جديد: فوریهٔ 2012

یکشنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۹۰

انتقاد اردشیر از سازگارا در مورد نشست استکهلم


جمعه، بهمن ۱۴، ۱۳۹۰

تجمع فوری در اتاوا در اعتراض به حکم اعدام سعید ملک پور



مرکز بین المللی حقوق بشر در نظر دارد با حمایت جبهه متحد دانشجویی و سازمان عفو بین الملل در کانادا به منظوراعتراض به حکم اعدام سعید ملکپور، برنامه نویس اینترنتی زندانی در ایران، تجمعی در شهر اوتاوا در روز شنبه 4 فوریه ساعت دو تا سه بعدازظهر روبروی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار نماید.

تعدادی اتوموبیل از شهرهای تورنتو و مونتریال صبح روز شنبه به اتاوا حرکت خواهند کرد. از همو طنان درخواست می شود برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن (1-647-860-8485) تماس برقرار کنند.

این مرکز از همه سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشر در سراسر دنیا می خواهد در این اقدام اعتراضی و انسان دوستانه مشارکت نمایند و در شهرهای محل خود دست به حرکت های اعتراضی بزنند.


سعید ملک پور فارغ التحصيل رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شريف و ساکن کشور کانادا که در مهرماه ۱۳۸۷ در تهران دستگیر شد، از سوی ارتش سایبری سپاه پاسداران به عضویت و مدیریت شبکه فساد اینترنتی متهم شد. پرونده سازی اطلاعات سپاه موچب شد تا او در دادگاه انقلاب با اتهامات تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام و فساد فی الارض در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به حکم اعدام و هفت سال و نیم حبس محکوم شود.

حکم صادر شده در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی توسط قاضی مقيسه‌ای جهت تایید به دیوان عالی کشور ارسال گردید اما در دی ماه ۱۳۹۰ در دیوان عالی کشور بدون اطلاع قضات دیوان عالی مورد تأیید قرار گرفت. سعید ملک پور پیش از این با انتشار نامه ای، شکنجه‌ها و نحوه اخذ اعترافات از خود را مفصل شرح داده واعلام کرده بود که زیر شکنجه وادار به اعتراف علیه خود شده است. 

Free Blog Counter