SCDPP نسل جديد

سه‌شنبه، آذر ۱۴، ۱۳۸۵


تظاهرات سراسری در سالروز دانشجو، دانشگاه زنده است

در سالگرد 16 آذر، تعدادی از تشکل های دانشجویی با منتشر کردن اطلاعیه هایی قصد دارند تجمعی در دانشگاه تهران در اعتراض به سرکوب دانشجویان و پیگیری مطالباتشان برگزار کنند. نوشته حاضر گزارشی است از این فراخوان ها برای تظاهرات دانشجویی. ادامه
------------------------
در ایران که بودم به رسم همه ساله، اول صبح به شهر ری مزار سه شهید دانشجو می رفتیم و بعد از ظهر هم در دانشگاه تهران یا چلوی سر در اصلی دانشگاه تجمع می کردیم. امیدوارم امسال حضور دانشجویان قدرتمند تر از قبل باشد چرا که سرکوب دانشجویان روز به روز بیشتر می شود و به این ترتیب اثری از حرکت دانشجویی باقی نمی ماند. امسال البته همانطور که در گزارش بالا آمده مراسمی روز چهارشنه 15 آذر در برابر دانشکده فنی دانشگاه تهران راس ساعت 12 ظهر برگزار می شود اما از برنامه صبح اطلاعی ندارم.

1 نظر:

در چهارشنبه, آذر ۱۵, ۱۳۸۵ ۲:۲۸:۰۰ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

پیام همبستگی به مناسبت ۱۶ آذر

ما در ۱۶ آذر در کنار شما خواهیم بود!

دانشجویان عزیز ما زنان آزادیخواه و برابری طلب در ۱۶ آذر در کنار شما خواهیم بود. ۱۶ آذر روز اعتراض همگانی است. روز اعتراض دانشجو است. روز اعتراض ماست، روز اعتراض و "نه" به وضعیت موجود است. شما در طی سالهای اخیر با برافراشتن پرچم آزادی و برابری عملا جوهر مطالبات جامعه را بیان کرده اید. شما در ۱۶ آذرهای چند سال گذشته خواست و مطالبه ما مبنی بر آزادی و برابری بی قید و شرط زن و مرد، لغو آپارتاید جنسی و حجاب را به نحو شایسته ای منعکس کرده اید. شما در طی سالهای اخیر با برافراشتن پلاکارد "ازادی زن معیار آزادی جامعه است" نشان دادید که در صف پیشرو و مقدم جنبش برای از بین بردن ستم بر زن در جامعه قرار دارید. بیانیه های که امسال نیز در محافل دانشگاهی دست به دست میگردد نشاندهنده آن است که امسال نیز شما بر این خواستهای پایه ای جنبش آزادی و برابری زن و مرد تاکید دارید.

دانشجویان عزیز ما در ۱۶ آذر کنار شما خواهیم بود. از مبارزات شما حمایت میکنیم. به شما درود میفرستیم و شعار زنده باد آزادی زن را با هم در این روز سرخواهیم داد امیدواریم که ۱۶ آذرامسال نقطه عطفی در تغییر فضای سیاسی جامعه باشد.


همبستگی زنان

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی

Free Blog Counter