SCDPP نسل جديد

جمعه، اسفند ۱۱، ۱۳۸۵

Hosted by LiveDigital.com!


دیدار با موریس کاپیتورن نماینده سابق سازمان ملل در امورد حقوق بشر ایران
موریس کاپیتورن را فکر می کنم همه کسانی که در حوزه حقوق بشر فعالیت می کنند می شناسند. او چندین باز به ایران سفر کرده و گزارش هایی از نقض حقوق بشر در ایران برای سازمان ملل متحد تهیه کرده است. الان کسانی که فعالیت حقوق بشری دارند تقریبا بر این موضع پافشاری می کنند که لازم است بار دیگر سازمان ملل فردی را برای نظارت بر نقض حقوق بشر در ایران تعیین کند. به همین منظور چندین بار تجمعاتی در برابر دفتر کمیسیون حقوق بشر در ژنو از طرف فعالین ایرانی حقوق بشر برگزار شده و بارها از داخل کشور نیز چنین تقاضایی مطرح شده است.
همین مسئله انگیزه ای شد برای من که با موریس کاپیتورن دیدار و صحبت کنم. چند وقت پیش او به تورنتو آمده بود، با کمک یکی از دوستان با او دیداری داشتم. او به گرمی از ما استقبال کرد (بماند که از ته ریش من تعجب کرده بود و فکر می کرد شسته رفته و با کراوات باید می بودم) و در گفتگوی دوستانه ای که باهم داشتیم از تجربیات خود در ایران و واکنش مقامات ایرانی در برابر اقداماتش صحبت کرد. تجربیاتی که فکر میکنم برای امثال من هم مفید است.
چنانچه فرصتی شد بخشی از صحبت های او را نقل خواهم کرد

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی

Free Blog Counter