SCDPP نسل جديد

پنجشنبه، فروردین ۰۲، ۱۳۸۶


سال نو مبارک!

وارد سال نو شدیم. امیدوارم امسال برای همه ایرانیان سال خوبی باشد. برای من فکر و خیال زندانیان و گرفتاری های فعالان داخل کشور، مشکلات مردم و دوری از وطن و فعالیت هایی که داشتم اجازه نمی ده تا با خیال آسوده روزهای نو را جشن بگیرم اما امسال چهارشنبه سوری در جمع ایرانیان ساکن تورنتو در میدان مل لسمن(نام یکی از شهرداران سابق تورنتو است) بودم. البته در خارج تعطیلات نوروزی نداریم و باید کار کرد بنابراین این هم دلیل دیگری است که فرصت توجه بیشتر به نوروز را می گیره. به همین دلیل هم هست که بعضی از مراسم های نوروزی در خارج از کشور چند روز قبل از نوروز برگزار میشه.

با همه اینها، دوست دارم در آغاز سال جدید از مرحوم محمد علی سفری، مرحوم نظام الدین موحد و اکبر محمدی یاد کنم.

محمد علی سفری نویسنده ، روزنامه نگار و وکیل پایه یک دادگستری بود که 6 سال قبل به خاطر احضار به اداره اماکن دچار سکته قبلی شد و از میان ما رفت. او نویسنده 4 جلد کتاب نفیس قلم و سیاست است و همچنین وکالت تعدادی از دانشجویان زندانی و فعالان دانشجویی سیاسی را به صورت رایگان قبول کرده بود و واقعا در این راه تلاش زیادی انجام داد که همچنان ماندگار خواهد بود. پیش از این مطلبی در مورد مرحوم سفری نوشته بودم که در اینجا می توانید ببینید.

مهندس نظام الدین موحد دبیر حزب ایران روز پنجشنبه دهم اسفند 1385، از بیماری سرطان درگذشت. او از سالهای قبل از انقلاب در نهضت ملی بر علیه استبداد مبارزه کرد و از چهره های برجسته ملی در ایران بود. بارها از نزدیک با مرحوم مهندس نظام الدین موحد دیدار کردم و همیشه او را انسانی شریف و سالم دیدم. هر وقت منزلش رفتم به گرمی مهمان نوازی کرد و در صحبت هایی که با او می کردیم نشان می داد که چقدر به آینده ایران و جوانان ایرانی علاقمند است.

در این عکس من و مرحوم موحد را می بینید

-------------------------------
و بالاخره اکبر محمدی، نماد مقاومت جنبش دانشجویی ایران، که از تیرماه 1378 در زندان بود و بالاخره جان خود را در راه آرمان و اهداف جنبش دانشجویی ایران از دست داد. او دوست خوب و نزدیکی برای من بود. هنوز هم نمی توانم باور کنم که درمیان ما نیست.

ایران و ایرانی همواره سخترین شرایط را تحمل کرده. فشارهای روزانه و گرفتاری هایی که به مردح تحمیل کرده اند، خوشی و شادی های مردم را کم رنگ کرده اما امیدوارم سال جدید نوید بخش آزادی ایران باشد و همه ایرانیان به خواسته ها و آرزوهایشان برسند

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی

Free Blog Counter