SCDPP نسل جديد

چهارشنبه، آبان ۱۷، ۱۳۸۵

تعطیلی موقت روزآنلاین توجیهی ندارد!
روز یک شنبه یک گزارشی در مورد دانشجویان تهیه کرده بودم تا آخرین برخوردها با جنبش دانشجویی در روزنامه الکترونیکی روزآنلاین بازتاب داده شود اما زمانی به سایت مراجعه کردم دیدم بسته شده است. از همان ابتدا تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که یکی این وسط شیطنت کرده است و حتی در گفتگوی تلفنی با یکی از اعضای تحریریه این روزنامه گفتم همه اینها به نظرم از یک نفر آب می خورد تا اینکه صبح فردای آن روز جریان کامل را از طریق مسئولین روزنامه مطلع شدم. چیزی که فکر می کردم بی اساس نبود.
این آقا! البته بعد از اینکه متوجه شده دست اندرکاران روزآنلاین حاضر نیستند زیر بار خواست او بروند، توضیحی در وبلاگ هودر داده است. اما آنچه به نظر من اهمیت دارد، بسته شدن یک روزنامه ای است که هزاران خواننده دارد از گروههای فکری و قومی مختلف از ایرانیان و حتی غیر ایرانیان. توقیف و بسته شدن یک نشریه همانطور که توسط رژیم ایران محکوم است بلکه از طرف هر شخص و گروه دیگری نیز از دید من محکوم است و به هیچ بهانه ای بستن یک روزنامه توجیهی ندارد!
برای من که در روزآنلاین می نویسم و در زمینه حقوق بشر نیز فعالیت میکنم، قضاوت عادلانه شرط اساسی است . شخصا نمی دانم بین حسین درخشان و حسین باستانی چه گذشته است اما ادعاهای او را قابل قبول نمی بینم. یک سایت اینترنتی کاغذ روزنامه نیست و آپدیت کردن یک سایت نیز احتیاج به طراح آن ندارد!
اما به هر حال این چند روز فرصتی شد تا خستگی در کنیم و کمی در مورد کتابی که می خواهم برای سال دیگر آماده کنم در مورد جنبش دانشجویی ایران، برسم.

1 نظر:

در یکشنبه, آبان ۲۱, ۱۳۸۵ ۶:۱۲:۰۰ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

لطفا فونت را درشت تر کنید تا بتوانیم از مطالب تان استفاده کنیم! ممنون

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی

Free Blog Counter