SCDPP نسل جديد: افشای شکنجه مهندس حشمت الله طبرزدی در بیانیه خانواده وی

سه‌شنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۸۸

افشای شکنجه مهندس حشمت الله طبرزدی در بیانیه خانواده وی

انتشار از کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

به نام دوست که ناظر، همه اوست

همچنان که به سال جدید خورشیدی نزدیک می شویم خیل عظیم دانشجویان، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی، لحظات خود را در زندان های مخوف جمهوری اسلامی سپری می کنند. در این میان مهندس حشمت اله طبرزدی دبیر کل جبهه ی دموکراتیک ایران، از این قاعده مستثنی نبوده است و با وجود پشت سر گذاشتن حکم هفت ساله ی خود که در خرداد ماه سال 1387 به پایان رسید، با شکنجه ها و بازجویی های ماموران رژیم جمهوری اسلامی دست و پنجه نرم می کند.

مهندس طبرزدی صبح روز 7ام دی ماه سال جاری، فردای عاشورا، در منزل توسط وزارت مخوف اطلاعات بازداشت و به بند 240 اوین منتقل شد. در پی بی اطلاعی خانواده و وکیل از وضعیت و مکان دقیق طبرزدی و بعد از گذشت 20 روز، وی با منزل خویش تماس کوتاهی داشت تا با وجود فشار شدید، خانواده را از وضع نسبی و مکان نامناسب خود آگاه سازد. با آن تماس، خانواده تنها دریافتند که مهندس طبرزدی در انفرادی و تحت بدترین شرایط، بازجویی می شود.

به موازی این اتفاقات، وکیل ایشان جناب آقای محمد اولیایی فر از طریقی و به طور غیر مستقیم مطلع شد که طبرزدی در انفرادی 240 سپاه پاسداران می باشد. در این میان اما خانواده ی طبرزدی از ویروس ماموران وزارت اطلاعات مصون نماندند و همواره از طریق تماس تلفنی از سوی مکانی موسوم به دفتر پیگیری مورد تهدید واقع شدند. آنها خواهان جلب همسر مهندس طبرزدی خانم محبوبه علینقیان و آقای مجید علیمی داماد ایشان بودند که با مقاومت خانواده و عدم بروز ضعف از این امر غیر قانونی صرف نظر نمودند. البته، این فشار از اسفند ماه سال 87 آغاز شد و تا ابتدای بهمن ماه امسال (88) ادامه داشت.

آنچه روشن است این عمل ماموران وزارت اطلاعات به دلیل فشار بر شخص مهندس طبرزدی بوده است که از این طریق ایشان را از خواسته های بر حقش منصرف نموده و بتوانند در بازجویی های خود علیه وی اتهامات واهی اعلام نمایند.

در ادامه واضح گشت که برای طبرزدی به مدت 60 روز یعنی تا تاریخ 7 اسفند ماه، بازداشت موقت در نظر گرفته شده است که در این مدت بازپرس پرونده بتواند به حد کمال از طبرزدی باز جویی به عمل آورد.

تماس دوم طبرزدی با خانواده در حالی صورت گرفت که ایشان هنوز در مکان قبلی نگه داری می شد و خانواده دریافتند فشار بازجو در زندان بر ایشان افزایش یافته است اما طبق معمول حتی تهدید به حکم اعدام نتوانست طبرزدی را از افکار حق جویانه ی خویش منصرف گرداند.

شایان ذکر است در این مدت با وجود تلاش وکیل، دیدار با طبرزدی میسر نگشت تا این که در پی تماس سوم طبرزدی با خانواده که در تاریخ 4 اسفند ماه سال جاری صورت گرفت مشخص شد فشار بازجویی های پی در پی کاهش یافته و طبق گفته ی بازپرس پرونده، رای ایشان از دادسرا به بیدادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شده است که در پی آن، شعبه ی مربوطه اماده شد تا رای خود را مبنی بر اتهامات طبرزدی که صد البته ساختگی و به مانند گذشته از روی بغض و کینه ی جمهوری اسلامی می باشد اعلام کند.

با این وجود خانواده ی طبرزدی به بیدادگاه انقلاب مراجعه نمودند و با وجود جواب های مبهم و کار شکنی بازپرس پرونده، یک تن از اعضای خانواده موفق شد روز 5شنبه مورخ 6 اسفند ماه سال جاری با آقای طبرزدی، البته به صورت غیر حضوری و در پشت کابین محصور به میله، ملاقات کند تا اوین ملاقات او پس از دستگیری انجام شود. پسر ایشان، علی طبرزدی، پس از دیدار با وی شرایط روحی و جسمی طبرزدی را مثبت ارزیابی کرد. مهندس طبرزدی در این دیدار، پرده از اعمال شدید فشار بازجویان و شرایط افتضاح سلول های انفرادی برداشت. ایشان گفت بازجویان بارها وی را به حکم اعدام تهدید کرده اند و روزها در زندان انفردی عاری از حداقل امکانات بهداشتی و رفاهی نگه داری شده است. همچنین همسر طبرزدی که توانست در ملاقات بعدی حاضر شود، او را لاغر ، با سر تراشیده و موهای سفید دیده است. به گفته ی مهندس حشمت اله طبرزدی، فحاشی، ضرب و شتم مکرر و تهدید به اعدام وی در زمان بازجویی برای بار نخست در تاریخ بازداشت های وی صورت گرفته که خانواده را به شدت نگران ساخته است.

با این وجود با شناخت از روحیه ی محکم مهندس طبرزدی و طبق گفته ی خود ایشان، این حربه هم راه به جایی نبرده است. نکته دیگر این که پیرو دیگر اکاذیب بازجویان و ماموران هنگام بازجویی ها به طبرزدی گفته شده بود که خانواده ات در بازداشت و تحت فشار به سر می برند!!! این است حکومت اسلامی؟!؟!

طبرزدی خواستار دیدار با وکیل خود می باشد که تا به امروز این امر نه تنها امکان پذیر نبوده بلکه وکیل ایشان آقای اولیایی فر نیز بازداشت شده است. در غیر این صورت هر گونه اتهام وحکم احتمالی را از سوی بیدادگاه انقلاب، به طور مشخص، غیر قانونی و ضد حقوق بشر می داند.

ایشان به هیچ وجه مایل به حضور در بیدادگاه انقلاب اسلامی نیست و همواره تشکیل دادگاه بدون هیات منصفه را غیر قانونی می داند.

خانواده ی مهندس حشمت اله طبرزدی خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت وی هستند و از تمام مجامع حقوق بشر می خواهند مقابل این اعمال وحشیانه ی رژیم مستبد جمهوری اسلامی تدبیر عادلانه بیندیشند.

به امید آن که سایه ی سیاهی از ایران عزیز،رخت بربندد.
نوشته شده از سوی خانواده ی زندانی سیاسی، مهندس حشمت اله طبرزدی
اسفند ۱۳۸۸

انتشار از کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

برچسب‌ها:

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی

Free Blog Counter