SCDPP نسل جديد: واشنگتن تایمز: صدای آمریکا به صدای ملا ها بدل شده است

یکشنبه، فروردین ۲۹، ۱۳۸۹

واشنگتن تایمز: صدای آمریکا به صدای ملا ها بدل شده است


واشنگتن تایمز: صدای آمریکا به صدای ملا ها بدل شده است

روزنامه واشنگتن تایمز در سر مقاله 14 آوریل خود نوشت ؛ صدای آمریکا به صدای جمهوری اسلامی ایران بدل شده است، انتخاب برنامه های تازه، نشان دهنده کرنش در برابر مخالفین جنبش دموکراسی ایران، و پشتیبانی از پیروان فعال رژیم اسلامی می باشد.

در هفدهم ماه مارس، ترنت فرانکز، نماینده جمهوریخواه ایالت آریزونا، با ارسال نامه ای به رئیس جمهور آمریکا که امضای شصت ونه تن از نمایندگان کنگره آمریکا را در بر داشت، نگرانی نمایندگان کنگره را از عدم نظارت در مورد مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا اعلام کرد و خواستار رسیدگی به این مسئله شد.

در این گزارش آمده است که؛ برنامه ها و محتوای آنها ، بجای کمک به بهتر شدن وضع اسفناک حقوق بشر در ایران، به این کوشش ها آسیب می رساند.

در دو برنامه اخیر بخش فارسی صدای آمریکا، به طرفداران رژیم و پیام های آنان ارجحیت داده شده است. مصاحبه هوشنگ امیر احمدی، فعال ضد تحریم " لابی ایرانی آمریکایی " که در آن گفته است؛ برنامه هسته ای و وضعیت درونی ایران فرآیند طبیعی محاصره ایران بوسیله بمب ها و موشک های آمریکایی، و سخت شدن سیاست آمریکا نسبت به ایران می باشد، و پیشرفت گفتگو ها تنها می تواند در ملایم شدن سیاست آمریکا نسبت به ایران ادامه یابد.

در تاریخ اول آوریل، تریتا پارسی، رئیس شورای ملی ایرانی- آمریکایی (NIAC) سازمانی که تاکنون از میلیون ها دلار کمک های فدرال برای گسترش دموکراسی در ایران بهره مند شده است، در سخنانی بی سابقه اظهار داشت؛ اسراییل ترجیح می دهد که جناح سخت محمود احمدی نژاد در تهران قدرت را بدست داشته باشد، او افزود که اعضای دولت اوباما می دانند که تحریم ها کارساز نخواهد بود، ولی پیگیری آن تنها به عنوان مواضع چانه زنی می باشد، حتی اگر ایران موفق شود یک دموکراسی برقرار کند، آمریکا می تواند دستکم تحریم ها را حفظ کند.

صدای آمریکا پذیرفت که شرایط بهتری از دیگران در اختیارآقای پارسی بگذارد. تلفن ها به برنامه ای که بطور زنده پخش می شد نمی توانستند وصل شوند، و تلفن هایی که با نظرات آقای پارسی همخوانی نداشت بسرعت قطع می شدند.

آقای پارسی خود هدف تحقیقی از سوی کمیسیون مالی سنا ی آمریکا در باره مدیریت گروه خود می باشد، این گزارش نشان می دهد که اغلب کمک های فدرال، که در اختیار سازمان (NIAC) گذاشته شده ، در جهت اهداف تعیین شده هزینه نشده است. (NIAC) با یک سازمان زیر کنترل جمهوری اسلامی همکاری می کرده که خود را سازمانی غیر دولتی معرفی کرده بود.

این مسائل و دیگر تحولات باعث شد که شایعاتی در وبلاگ های طرفدار دموکراسی در ایران پخش شود، که صدای آمریکا طرفدار ملا ها شده است.

مشکل این است که مردم ایران حتی نمی توانند این پیام ها را بشنوند، زیرا تهران مرتباً در برنامه ها اختلال ایجاد می کند. به تازگی صدای آمریکا اعتراض نامه شدیدی علیه این اختلالات فراهم کرده بود که با مداخله شورای امنیت ملی، از شدت آن کاسته شد.

درتاریخ نهم مارس، جان کیل، سناتور جمهوریخواه آریزونا، تام کابرن از اوکلاهما و سام براون بک از آرکانزاس، با ارسال نامه ای به جفری تریمبله ، مدیر اجرایی شورای رسانه های گروهی گوشزد کردند، که مداخله کاخ سفید " تخطی جدی از قانون، سیاست و سنت ایالات متحده آمریکا، در پیوند با آزادی رسانه هایی است که با پول مالیات دهندگان از سوی دولت اداره می شود "

این رویداد ها هنگام انتخاب اعضای تازه شورای رسانه های همگانی، از سوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، موضوع گفتگو ها خواهد بود. در حال حاضر اگر بگفته صدای آمریکا، مقاومت و مبارزات مردم ایران برای آزادی بیهوده است، ما امیدواریم که تهران به اختلال خود در شبکه ماهواره ای ادامه دهد.

منبع خبر
http://www.washingtontimes.com/news/2010/apr/14/voice-of-the-mullahs/

روزنامه واشنگتن تایمز در تابستان سال گذشته نیز مقاله ای منتشر کرد و در آن به گزارش بازرسان وزارت امور خارجه از بخش فارسی صدای آمریکا پرداخت.
http://www.washingtontimes.com/news/2009/apr/14/bias-found-in-voa-broadcasts-to-iran/

بخش فارسی علارغم صحت این گزارش اما به مخالفت پرداخت و حتی در پی آن تعدادی از کارکنان را اخراج کرد. بازرسان وزارت خارجه هر سال بخشی از صدای آمریکا بازرسی کرده و نظر خود را به صورت رسمی منتشر می کنند. مقاله واشنگتن تایمز بر اساس این گزارش تنظیم شده بود.

برچسب‌ها:

1 نظر:

در دوشنبه, فروردین ۳۰, ۱۳۸۹ ۱۰:۵۴:۰۰ بعدازظهر, Anonymous ebdali گفت...

برادران قابل

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی

Free Blog Counter